Cílem našeho vyučování je láska z čistého srdce, z dobrého svědomí a z upřímné víry.

stačí pět chlebů dvě ryby a...

Když se Ježíš rozhlédl a viděl, že k němu přichází četný zástup, řekl Filipovi: "Kde nakoupíme chleba, aby se všichni najedli?" To však řekl, aby ho zkoušel; sám totiž věděl, co chce učinit. Filip mu odpověděl: "Ani za dvě stě denárů chleba nepostačí, aby se na každého aspoň něco dostalo." Řekne mu jeden z učedníků, Ondřej, bratr Šimona Petra: "Je tu jeden chlapec, který má pět ječných chlebů a dvě ryby; ale co je to pro tolik lidí!" Ježíš řekl: "Ať se všichni posadí!" Na tom místě bylo mnoho trávy. Posadili se tedy, mužů bylo asi pět tisíc. Pak vzal Ježíš chleby, vzdal díky a rozdílel sedícím; stejně i ryby, kolik kdo chtěl. Když se nasytili, řekl svým učedníkům: "Seberte zbylé nalámané chleby, aby nic nepřišlo nazmar!" (Bible ekumenický překlad Janovo evangelium 6:5 -12)

Osvětlení třídy

Začínáme se zajímat o reálné náklady rekonstrukce a vybavení třídy tak, aby výsledné prostedí bylo co nejvíce příjemné a motivovalo děti i učetele k podávání optimálních výkonů. Pro začátek jsme se zaměřili na osvětlení. Našli jsme zpracovanou zajímavou studii českého výrobce osvětlení firmy Modus. Přestože se jedná o propagační materiál jednoho výrobce je tento materiál zpracován podrobně a vystihuje častá úskalí osvětlení ve tídách. pro vaši informaci, osvětlení jedné třídy i s práci vyjde okolo 25.000,-

školní Lavice

Asi každý z nás si vybaví svá školní léta strávaná za školní lavici. I tento kus nábytku stojí peníze. Aktuálně hledáme vhodný typ pro vybavení. Máte-li nějaké zkušenost, ať dobrou nebo špatnou dejte nám prosím vědět. Z nabízených nepřeberných typů nás zaujal typ školní žákovská lavice Nero New výškově stavitelná jednomístná za 1.799,- Kč z portálu vybavení škol. Pro první třídu jich potřebujeme 18 ks.Celkem za 32.382,-Kč s DPH

stačí pět chlebů dvě ryby a...

Když se Ježíš rozhlédl a viděl, že k němu přichází četný zástup, řekl Filipovi: "Kde nakoupíme chleba, aby se všichni najedli?" To však řekl, aby ho zkoušel; sám totiž věděl, co chce učinit. Filip mu odpověděl: "Ani za dvě stě denárů chleba nepostačí, aby se na každého aspoň něco dostalo." Řekne mu jeden z učedníků, Ondřej, bratr Šimona Petra: "Je tu jeden chlapec, který má pět ječných chlebů a dvě ryby; ale co je to pro tolik lidí!" Ježíš řekl: "Ať se všichni posadí!" Na tom místě bylo mnoho trávy. Posadili se tedy, mužů bylo asi pět tisíc. Pak vzal Ježíš chleby, vzdal díky a rozdílel sedícím; stejně i ryby, kolik kdo chtěl. Když se nasytili, řekl svým učedníkům: "Seberte zbylé nalámané chleby, aby nic nepřišlo nazmar!" (Bible ekumenický překlad Janovo evangelium 6:5 -12)

Výzva zřídit a provozovat církevní školu je pro naš sbor větší úkol než jsou naše reálné možnosti. Častokrát si připadáme jako chlapec z příběhu, který šel za Ježíšem s málem, aby nasytil veliký zástup.

Přes všechny objektivní potíže máme jasný postoj, chceme být připraveni. Bez ohledu na naše reálné omezené možnosti, chceme svěřit do Boží péče to, co je v našich silách. Chystáme tým učitelů, lámeme zkreslené představy lidí o křesťanském školství, chystáme koncept vyuky, učíme se od stávajících škol, jednáme s církví o způsobu zřízení školské právnické osoby a tak chystáme základ pro zřízení školy. A nejenom to, jednáme se zastupiteli města F-M, MS kraje, hledáme prostory pro základní školu a mateřskou školu a to vše s jedinou nadějí. VĚŘÍME V BOHA, KTERÝ VÍ CO CHCE UČINIT. Až jednoho dne přijde povolání k uskutečnění našeho záměru, chceme mít co před Ježíše položit.

Žijeme v době, kdy finance jsou pro provoz každého školského zařízení nezbytné, pouhé nadšení nestačí. Proto se sbor Apoštolské církve ve F-M zavázal a na pravidelně přispívá každý měsíc 10 000,- Kč na speciální spořící účet, zřízeny za účelem pokrytí budoucích nákladů spojených se zřízením a provozem školy.

Jsme si vědomi, že hledat sponzory na projekt, který není ještě ani v "plénkách" je složité. Přesto věříme, že máme pár zajímavých nápadů, které by Vás mohly zaujmout a navést Vás jak tento projekt podpořit.

  1. Dar - Pokud bychom nemohli najít vhodné prostory do pronájmu, museli bychom začít plánovat odkup nebo výstavbu prostor pro školu. Pro případný hypoteční úvěr potřebujeme spoluúčast. Nemalé prostředky bude stát i příprava provozu školy. Vzhledem k nejistotě startu projektu, nechceme pořádat sbírku darů. Pokud máte srdce ochotné dávat, ale obáváte se, že by darované finance v případě neůspěchu projektu byly zneužity pro jiné účely, úplně Vás chápeme. Máme tento návrh. Sepíšeme se sponzorem smlouvu vždy na období do 1.9. příštího roku, kde bude určen účel daru. V případě nesplnění podmínky účelu daru, budou peníze s úrokem, který za konkrétní období bude odpovídat úroku na spořícím účtu, vráceny zpět, nebo dojde k dodatku ke smlouvě se změnou datumu nebo účelu daru.

  2. Nabídka prostor - Vlastníte-li objekt, který je podle Vás vhodný pro provoz zš a mš, můžete jej nabídnou k pronájmu. Máme zpracován finanční plán na 10 let a mohli bychom se o podmínách pronájmu společne pobavit.

  3. Praktická pomoc - Věříme, že po zápisu do registru škol a školských zařízení nastane rušná doba přípravy vhodného prostředí jak pro mš tak pro zš. Jste-li ochotni pomoci prakticky s prací, darem vybavení jak technického tak hraček, sportovního náčiní, pískoviště, vybavení PC atd., můžete nám Vaši případnou praktickou podporu sdělit již nyní. I taková to slíbená pomoc do budoucna, nám pomůže už nyní, v plánování a přesnějšímu nastavení rozpočtu.

  4. Využití budovy - Pokud bychom měli možnost získat školní budovu, v prvních 5 letech nebude její kapacita plně využita. Každý vhodný pronájem prostor druhé straně, by nám pomohl snížit jak provozní náklady tak splátku úvěru. 

Určitě jsme nevyčerpali celou škálu možné podpory. Máte-li jiný nápad rádi jej s Vámi probereme.

Chceme ýt věrnými správci a zasadíme se, aby nic z toho co budete ochotni přidat k tomuto dílu, nepřišlo nazmar.